Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2042211204   El context cultural i social de les famílies pakistaneses
2022-2023   Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   22/2/2023 - 22/2/2023 (2 hores) de 17:30h a 19:30h
   CRP Ciutat de Badalona
   Av. Maresme, 192-212 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   07/01/2023 - 17/01/2023
  
Descripció i   Metodologia:   Conferència impartida per una professional de la Casa d'Àsia, per acostar-nos el context social i cultural de les famílies pakistaneses.
  
Objectius   - Explicar el context religiós, cultural i socioeconòmic del país d’origen de la comunitat pakistanesa aquí.
- Explicar el context sociocultural de les famílies i dels alumnes de la diàspora de Pakistan que estudien als centres educatius de Badalona.
- Conèixer més de prop a les famílies d’origen pakistanès (d’on provenen, el seu procés migratori, les seves dificultats a l’hora d’integrar-se en el país d’acollida i a l’hora de relacionar-se amb el sistema educatiu català, etc.).
- Rebatre alguns dels estereotips més freqüents sobre les famílies d’aquest origen.
  
Continguts   Introducció
- Introducció del tema i de la ponent.
- Breu explicació del contingut i objectius de la xerrada.

Religió
- El context religiós (la importància de la religió, com afecta la religió la vida quotidiana dels habitants de Pakistan en origen i quan emigren a un país europeu, etc.

Idioma
- Quins són els idiomes més parlats del país?
- La diferència entre les llengües de Pakistan i les llengües vehiculars del país d’acollida.
- Anàlisi de les dificultats que les persones urdú-hindi-panjabi parlants tenen per aprendre un idioma europeu, quins recursos tenen al seu abast per aprendre català i castellà, etc.

Context Cultural (festes populars, vestimenta, menjar etc.)
- Tipus de salutació.
- La manera tradicional de vestir-se a Pakistan, diferents vestimentes, etc.

- Les festes populars.
- Com és afectada després d’emigrar a un altre país, en aquest cas a Catalunya.
- Implicació dels pares en l’educació dels fills (anàlisi dels estereotips existents i realitats socioeconòmiques).
- Tipus de menjar (explicar que és menja- Gastronomia, què és e-Hàbits alimentaris i el menjar halal.

Educació
- Accés a l’educació en el país d’origen.
- Tipus d’educació (pública i privada)
- Com es veu afectada després d’emigrar a un altre país, en aquest cas a Catalunya.
- Implicació dels pares en l’educació dels seus fills i filles (anàlisi dels estereotips existents u realitat socioeconòmiques).

Rols de gènere
- Quins són els rols de gènere segons la cultura al Pakistan.
- Com es canvien o es veuen afectats en un país europeu.
- Quins drets tenen les dones i si tenen accés a aquests.
- La importància de la família i la convivència al Pakistan.

La comunitat paquistanesa a Catalunya
- El procés migratori
- La barrera lingüística i com s’enfronten a aquesta
- La segregació de la comunitat

Inclusió de les famílies en al sistema educatiu català
- Perquè les famílies pakistaneses no participen activament en la vida
escolar dels seus fills i filles?
- Quines dificultats tenen per relacionar-se amb els centres educatius.
  
Observacions   250,00 €. Contracte menor.
  
Formador/a   Ume Aiman Khan Din
  
Avaluació   Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent