2042211204 |
El context cultural i social de les famílies pakistaneses |
2022-2023 |
Conferència. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
22/2/2023 - 22/2/2023 (2 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP Ciutat de Badalona |
|
Av. Maresme, 192-212 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
07/01/2023 - 17/01/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Conferència impartida per una professional de la Casa d'Àsia, per acostar-nos el context social i cultural de les famílies pakistaneses.
|
| |
Objectius |
- Explicar el context religiós, cultural i socioeconòmic del país d’origen de la comunitat pakistanesa aquí.
- Explicar el context sociocultural de les famílies i dels alumnes de la diàspora de Pakistan que estudien als centres educatius de Badalona.
- Conèixer més de prop a les famílies d’origen pakistanès (d’on provenen, el seu procés migratori, les seves dificultats a l’hora d’integrar-se en el país d’acollida i a l’hora de relacionar-se amb el sistema educatiu català, etc.).
- Rebatre alguns dels estereotips més freqüents sobre les famílies d’aquest origen.
|
| |
Continguts |
Introducció
- Introducció del tema i de la ponent.
- Breu explicació del contingut i objectius de la xerrada.
Religió
- El context religiós (la importància de la religió, com afecta la religió la vida quotidiana dels habitants de Pakistan en origen i quan emigren a un país europeu, etc.
Idioma
- Quins són els idiomes més parlats del país?
- La diferència entre les llengües de Pakistan i les llengües vehiculars del país d’acollida.
- Anàlisi de les dificultats que les persones urdú-hindi-panjabi parlants tenen per aprendre un idioma europeu, quins recursos tenen al seu abast per aprendre català i castellà, etc.
Context Cultural (festes populars, vestimenta, menjar etc.)
- Tipus de salutació.
- La manera tradicional de vestir-se a Pakistan, diferents vestimentes, etc.
- Les festes populars.
- Com és afectada després d’emigrar a un altre país, en aquest cas a Catalunya.
- Implicació dels pares en l’educació dels fills (anàlisi dels estereotips existents i realitats socioeconòmiques).
- Tipus de menjar (explicar que és menja- Gastronomia, què és e-Hàbits alimentaris i el menjar halal.
Educació
- Accés a l’educació en el país d’origen.
- Tipus d’educació (pública i privada)
- Com es veu afectada després d’emigrar a un altre país, en aquest cas a Catalunya.
- Implicació dels pares en l’educació dels seus fills i filles (anàlisi dels estereotips existents u realitat socioeconòmiques).
Rols de gènere
- Quins són els rols de gènere segons la cultura al Pakistan.
- Com es canvien o es veuen afectats en un país europeu.
- Quins drets tenen les dones i si tenen accés a aquests.
- La importància de la família i la convivència al Pakistan.
La comunitat paquistanesa a Catalunya
- El procés migratori
- La barrera lingüística i com s’enfronten a aquesta
- La segregació de la comunitat
Inclusió de les famílies en al sistema educatiu català
- Perquè les famílies pakistaneses no participen activament en la vida
escolar dels seus fills i filles?
- Quines dificultats tenen per relacionar-se amb els centres educatius.
|
| |
Observacions |
250,00 €. Contracte menor.
|
| |
Formador/a |
Ume Aiman Khan Din
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|